Wednesday, January 13, 2010

Musim Rambut Mak Ayah Gugur....

Buka tahun 2010...rumah aku makin sunyi. Iwan dpt masuk Sekolah Alam Shah, Putrajaya. maka tinggallah aku 3 + 1 orang kat umah ni. Yg selalu dapat dilihat cuma mem aku ngan akak jer...yg sorang lagitu...tgh dlm proses nak jadi count dracula.....aku tengok taring dia baru nak jadi...tak risau sangat sbb favourite food dia...cuma maggi..
Sblm ni Eton masuk frm 3 kat Sri Puteri...dah rabak poket aku sblm tu...Iwan lak masuk asrama....lagilah rabak poket aku.....yang pasti senang sikit aku nak jenguk anak2 aku ni....Miera kat UKM Bangi...Eton kat Cyberjaya dan Iwan kat Putrajaya....best gak tmpt diorang study tu...rezeki anak2 aku agaknya....apa menimpa aku samalah agaknya ngan org2 lain yg ada anak kat asrama penuh.....memang penuh kepala memikirkan mana nak cari duit....memang musim rambut mak ayah gugur.
Anak lembab kita suruh jadi cerdik....bila cerdik dapat masuk sekolah yang baik2....bila dah gi sekolah yang macam tu....fuluspun kenalah keluar lebih....sekurang-kurangnya aku bangga menjadi gb kat sekolah org asli kerana dianugerahkan anak2 yg boleh dibanggakan. 10 tahun dulu rumah aku riuh ngan suara anak2....tapi sekarang dari setahun ke setahun sorang demi sorang anak2 aku tinggalkan aku sbb masuk asrama.....HUUUUUWAAAAAAAAA.......lambatnyalah cuti sekolah.......aku dah rindu kat anak2 aku...

4 comments:

Fadh Rahman said...

hehehe sbb tue kena 'buat'anak lg hehehe

Amie said...

hoho~ Iwan pn dh dok asrama.. anak yg nk jd dracula tu bilanya nk keje? asek mkn free je ;P

Papa Blues said...

Buat anak memanglah senang.....masalah nak besarkan dia tu yg buat terkedu tu...

kasihlatifah78 said...

gitu lerr aicik... lumrah kehidupan...